Skip links

Ανάμεσα σε Δύο Κόσμους: Κριτική από το Νikosandreios.com

Ο Ιβάν Τουργκένιεφ (Ρώσος μυθιστοριογράφος, ποιητής και θεατρικός συγγραφέας, 1818-1883) έγραφε: “Οι περιστάσεις μας ορίζουν! Μας σπρώχνουν προς τον έναν δρόμο ή τον άλλον και μετά μας τιμωρούν γι’ αυτό…” και “Η ευτυχία είναι σαν την υγεία.

Αν δεν συνειδητοποιείς ότι την έχεις, τότε δεν την έχεις!”. Αν με ρωτούσαν ποια είναι τα πυρηνικά “στοιχεία” για την συγγραφή της νουβέλας “Κλάρα Μίλιτς” (1882) -που διασκευάστηκε για να γίνει θεατρική παράσταση με τον τίτλο “Ανάμεσα σε δύο κόσμους”- πέραν του ζέοντος βιώματος του Τουργκένιεφ -το έργο είναι αυτοβιογραφικό- και της καταλυτικής επίδρασης από το βιβλικό “Άσμα Ασμάτων” (Πίστη, Μεταφυσική κλπ.) θα έλεγα σίγουρα οι δύο προαναφερόμενες φράσεις του, με τις προεκτάσεις τους… μαζί με μία ακόμα, εξίσου, του Τουργκένιεφ: “Η λέξη ″αύριο″ επινοήθηκε για αναποφάσιστους ανθρώπους και για τα παιδιά”.

“Η Κωνσταντίνα Νικολαΐδη (Διασκευή-Σκηνοθεσία) έχει μορφώσει μία παράσταση υψηλών αξιώσεων που καθίσταται υποβλητική από το πρώτο λεπτό(!) θέασης.”

Νίκος Ανδρείος, nikosandreios.com

Η σκηνοθετική «δύνη» με την συνεχώς κινούμενη και «εναλλασσόμενη» σκηνή αναπτύσσουν και εδραιώνουν -βαθμηδόν…- τον μύθο του Τουργκένιεφ υποδειγματικά.

Τα σκηνικά της Μαρίας Φιλίππου υπηρετούν το έργο και το σκηνοθετικό όραμα με συνέπεια ελβετικού ρολογιού. Τα κοστούμια της Μαντώς Ψυχουντάκη είναι όμορφα και λειτουργικά.

Η κίνηση/χορογραφία πολλαπλών τάσεων της Χριστίνας Φωτεινάκη υπηρετεί τους σκηνικούς συσχετισμούς των ρόλων και οι φωτισμοί από τον Αργύρη Θέο άρτιοι.

Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα nikosnadreios.com για να διαβάσετε την πλήρη κριτική της παράστασης “Ανάμεσα σε Δύο Κόσμους”.